Thema-avond over zonne-energie en slim stroomgebruik in Helden

Wat betekent het einde van de salderingsregeling voor huishoudens in Peel en Maas? Is een thuisbatterij straks interessant? Heeft een warmtepomp nog zin? En hoe gebruik je eigen zonnestroom zo slim mogelijk? Over die vragen organiseert DuurSamer Peel en Maas op dinsdag 23 juni een thema-avond in Kerkeböske.

Vanaf 1 januari 2027 stopt de salderingsregeling voor zonnepanelen definitief. Tegelijkertijd krijgt Nederland steeds meer te maken met netcongestie. Daardoor verandert de energiemarkt snel en wordt het steeds aantrekkelijker om zelf opgewekte zonnestroom direct in huis te gebruiken.

Zonneparken
Volgens de organisatie leveren zonnepanelen niet alleen financieel voordeel op, maar dragen ze ook bij aan een schoner en onafhankelijker energiesysteem. Huishoudens worden minder afhankelijk van schommelingen op de energiemarkt en lokaal opgewekte energie helpt mee aan een toekomstbestendig energiesysteem in Peel en Maas.

De thema-avond vindt plaats op dinsdag 23 juni van 19.30 tot 21.00 uur, met inloop vanaf 19.15 uur, in Kerkeböske.

Bron en foto: Omroep P&M

Voor het volledige artikel raadpleeg de website van Omroep P&M

Deel dit bericht:

Energie bijeenkomst d5d646a46c35d42c67b921fbba996fde