Gemeente Peel en Maas heroverweegt glastuinbouwbeleid na tientallen zienswijzen

De gemeente Peel en Maas neemt extra tijd voor het proces rondom het nieuwe glastuinbouwbeleid. Dat blijkt uit een raadsinformatiebrief van het college. Aanleiding zijn de vele reacties op het ontwerp omgevingsprogramma glastuinbouw.

Het ontwerpbeleid lag tussen november en januari ter inzage. In die periode kwamen er 36 zienswijzen binnen van glastuinbouwondernemers, belangenorganisaties en inwoners. Daarnaast voerde de gemeente gesprekken met verschillende ondernemers en belangenbehartigers om hun zorgen en standpunten verder toe te lichten.

Signalen
Volgens het college worden de signalen uit de sector serieus genomen. Daarom is besloten om eerst een aanvullende gesprekken met betrokken partijen op te zetten voordat verdere stappen worden gezet.

Bron en foto: Omroep P&M

Voor het volledige artikel raadpleeg de website van Omroep P&M

Deel dit bericht:

Tuinbouwvisie eb9cfab5f7cce2522e6e7abfcc5f409a