De politie heeft de afgelopen maand extra controles gehouden in de omgeving van basisscholen en middelbare scholen. Daarbij zijn meerdere verkeersovertredingen vastgesteld. Opvallend vaak ging het om fietsers die hun mobiele telefoon gebruikten tijdens het fietsen. Voor dit gedrag zijn al verschillende processen-verbaal uitgeschreven, zo laat de politie weten.
Volgens de politie vormt het gebruik van een telefoon op de fiets een groot risico voor zowel de fietser zelf als andere verkeersdeelnemers. “Een moment van onoplettendheid kan leiden tot gevaarlijke situaties, zeker rondom scholen waar het vaak druk is met kinderen en ouders,” laat een woordvoerder weten.
Controles
Om de verkeersveiligheid te verbeteren worden de controles de komende tijd voortgezet. De politie roept weggebruikers op om alert te blijven en zich aan de verkeersregels te houden. “Laat je telefoon in je zak en houd je ogen op de weg. Zo zorgen we samen voor een veilige omgeving voor onze scholieren,” aldus de agenten.
Bron: Omroep P&M