Ik ben #medestander. Jij ook?

Van 25 november tot en met 10 december doet de hele wereld mee aan Orange the World. In deze periode vragen we aandacht voor geweld tegen vrouwen en meisjes. Want dat komt nog steeds veel te vaak voor. Ook in Nederland. Als symbool van onze steun en om aandacht te vragen voor dit onderwerp hebben wij de vlag voor het Huis van de Gemeente in Panningen gehesen.

1 op de 3 vrouwen krijgt ermee te maken. 😢

Op straat, op het werk, in de zorg, bij het uitgaan, online of achter de voordeur. Het gaat om intimidatie, mishandeling, stalking, verkrachting of erger. Vaak blijft het stil. Uit schaamte of angst.

Maar geweld is geen privéprobleem. Het is een probleem van ons allemaal. En het stopt pas als we ons uitspreken. Als iedereen #medestander wordt kunnen we samen geweld tegen vrouwen en meisjes de wereld uithelpen.

Laat van je horen. Teken de #medestander pledge via https://obi41.nl/yckru52x. Laat zien dat jij geweld niet accepteert. Dat je luistert, helpt, en durft te zeggen: dit is niet oké.

Samen maken we het verschil.

Bron en foto: Facebook Gemeente Peel en Maas

Deel dit bericht:

Geweld vrouwen 587240241_1255689033257102_976627777397798017_n