Arrangement Peel en Maas-lied uitgereikt aan muziekverenigingen

Het arrangement voor harmonieën en fanfares van het Peel en Maas-lied is zaterdag officieel uitgereikt aan de muziekverenigingen in de gemeente Peel en Maas. Wethouder Erik Nijssen overhandigde het muziekstuk tijdens de muziekdag Peel en Maas.

Tijdens deze dag kwamen muzikanten uit de hele gemeente samen om muziek te maken. Als verrassing werd het Peel en Maas-lied in één dag te gerepeteerd. Vorig jaar werd het nummer uitgebracht, ter ere van het afscheid van burgemeester Wilma Delissen.

Over het lied

Het initiatief voor het nummer werd genomen door Omroep P&M en PopPlaza Peel en Maas. In samenwerking met schrijvers en artiesten uit de gemeente. Marijke Gijsen, Robert Janssen, Job van Hoof en Jerôme Lenders zijn de makers van het nummer. Het lied gaat over de saamhorigheid, maar ook de eigenheid van de dorpen in de gemeente en het dialect.

Bron en foto: Omroep P&M

Voor het volledige artikel raadpleeg de website van omroep P&M

Deel dit bericht:

Muziek bd6f84f0fed40ce20bf2650c8fa3112a